tirsdag den 24. november 2015

Læserbrev

Hjælp nu til, vi andre gør det.
Jeg har læst en artikel der hedder "Hvad siger du når jeg siger Lesbos" Politiken som har skrevet artiklen de har spurgt forskellig mennesker hvad de tænker når "de" siger Lesbos.

Jeg tænker på den her lille græske ferie ø som er blevet fuldt op med flygtninge. Før der kom flygtninge til Lesbos var øen en luksuriøst ferie ø, men nu er den fuldt op med flygtninge. Jeg synes også at det er rigtigt fint at flygtninge kan komme et sted hen hvor de er mere i sikkerhed og trygge end deres hjemland. Men på en måde ødelægge det lidt den smukke ø- 

Vi har en pligt til at beskytte os selv og vort samfund. Vi har bare en indstilling til at vi først tage hånd om os selv, før vi gør ved andre. Og det synes jeg gost vi kunne lave om på, så ville vi kunne hjælpe dem som "rigtigt" har brug for det.  det vil sige at, vi skal passe på hinanden selvom vi er danskerne eller nydanskerne, foruden vor evne til at hjælpe mennesker i nød rundt i verden ville verden blive til et dårligt sted at være.      

Ingen kommentarer:

Send en kommentar